keskiviikko 12. huhtikuuta 2017

Luku 2

Kolmeen päivään on mahtunut paljon kaikenlaista. Pari työpäivää Radisson Blu Saga Hotelissa ja yksi vaellus illalla pitkin keskustaa. Työkaverini ovat todella mukavia ja kaikki ovat ottaneet minut hyvin vastaan. 
Olen ollut nämä ensimmäiset päivät a la carte - ja buffet-ravintolassa nimeltä Skrúður (ei hajuakaan miten pitäisi lausua!!). Olen siellä ainakin viikonlopun yli ja seuravaalla viikolla teen vuoroja myös panoramaravintolassa nimeltä Grillið (lausutaan kai Grillith?)

Skrúður -ravintolassa olen tähän mennessä kattanut, blokannut, laittanut ja taittanut servettejä, ja oikeastaan kaikenlaista. Kassaa en ole vielä itsekseni käyttänyt, koska järjestelmä on erilainen, kuin mihin olen tottunut. Kaiken lisäksi se on islanninkielinen. 
Hotelli tarjoaa minulle (ja muillekin tarjoilijoille ym. työntekijöille, mikä eroaa Suomen käytännöistä) lounaan. Tänäänkin sain syödä kaksi kertaa, ensin jämiä buffetista ja sen jälkeen varsinainen lounas.

Osa työkavereideni nimistä ovat niin vaikeita suomalaiseen suuhun, että käytän heistä jotakin lempinimeä. Myös minun nimeni on hieman hankala (Minta, Mint, Mintu), joten annoin heidän kutsua minua miksi haluavat (Lilli). 

Islantilaiset puhuvat hyvää englantia ja itselläkin se alkaa jo sujua sen enempää ajattelematta. Osa ajatuksistakin tulee jo englanniksi. 










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti